Verhuurmakelaar in Hilversum

Complete ontzorging & minimale kosten

Particuliere huurders, maar met name expats en corporate huurders geven sterk de voorkeur aan professioneel beheerde woningen. De professionele aanpak stelt gerust, maar voorkomt ook emoties van beide kanten. Ons beheersteam is ervaren in het onderhouden van proactieve relaties met huurders en met behulp van ons eigen beheerssysteem wordt de huur op tijd geïncasseerd, de administratie nauwkeurig bijgehouden en complexe vraagstukken op tijd behandeld. Technische zaken worden tevens snel opgelost.

 ‘’Woningbeheer is een geruststellende gedachte voor honderden eigenaren en investeerders.’’

Als eigenaar en investeerder weet je hoeveel tijd je kunt besparen met de telefoongesprekken met de huurder en de daaruit voortvloeiende werkzaamheden. Onze voordelige en uitgebreide beheerservice is ontworpen om je gemoedsrust te geven en wij nemen daarmee voor jou de verantwoordelijk van een full-time verhuurder uit handen. Dit is de reden waarom 90% van de eigenaren voor woningbeheer kiezen.

 

Jouw woning altijd verhuurklaar opgeleverd.

Wegens het contact met de huurder, het periodieke onderhoud, onze schoonmaakservice en het begeleiden van de uitcheck zorgen wij ervoor dat jouw woning direct weer gereed is voor de volgende huurder. In de laatste maand voor het aflopen van de huurovereenkomst bieden wij de woning weer aan en voorkomen daarmee enige leegstand.

MEER WETEN OVER EEN WONING VERHUREN

Vraag het Hans van der Meer (Verhuurmakelaar voor Hilversum en omstreken)

Verhuurmakelaar Hilversum

 

1

Persoonlijk gesprek

2

Verhuuropdracht

3

Presentatie

4

Extra activiteiten

5

Full-service

Veelgestelde vragen

Als er een hypotheek op je woning rust dan heb je vaak toestemming van de kredietverstrekker nodig om je woning (tijdelijk) te mogen verhuren. De meeste banken willen hier wel aan meewerken mits de woning verhuurd wordt op basis van de Leegstandwet.

Nee. Dit wordt vaak onderschat of vergeten maar als eigenaar moet je ervoor zorgen dat het object verzekerd is tegen brand of schade van buitenaf (opstal verzekering).

Zorg dat je zeker weet dat de opstalverzekering ook geldig is als je de woning verhuurt. Dit is namelijk niet altijd het geval. Controleer dit dus van tevoren bij je verzekeraar.

Bij verhuur van een gemeubileerde woonruimte heb je ook nog te maken met de verzekering van de inboedel. Zolang je eigen spullen in huis staat is het verstandig de inboedelverzekering door te laten lopen. Controleer wel van te voren bij je verzekeraar of de inboedelverzekering geldig is bij verhuur. Dit is namelijk niet altijd het geval en hiermee voorkom je vervelende situaties. Een huurder moet zijn eigen ingebrachte spullen zelf verzekeren.

Ja. Bij het verhuren van een woning is het overhandigen van een geldig energielabel aan de huurder verplicht. Het energielabel laat de energieprestatie van de woning zien en maakt duidelijk welke energiebesparende maatregelen nog mogelijk zijn. De labelklassen voor woningen lopen van A t/m G.

Ga voor meer informatie of het verkrijgen van een energielabel naar www.energielabelvoorwoningen.nl

Ja. Door een verandering in de wetgeving in juli 2016 is het nu gemakkelijker om zelfstandige woonruimte voor een bepaalde tijd van maximaal 2 jaar of korter te verhuren, zonder dat de huurder aanspraak kan maken op het huurrecht na de contractperiode.

Aan het einde van de bepaalde duur eindigt de huurovereenkomst zonder dat de verhuurder hoeft op te zeggen. Wel moet de verhuurder niet eerder dan 3 maanden, maar uiterlijk één maand voordat de bepaalde tijd is verstreken, de huurder schriftelijk informeren over de dag waarop de huurovereenkomst eindigt.

Doet de verhuurder dit niet (tijdig), en weigert de huurder te vertrekken, dan loopt de huurovereenkomst alsnog voor onbepaalde tijd door en geniet de huurder alsnog volledige huurbescherming.

Voor de huurder geldt dat ondanks de bepaalde tijd van de huurovereenkomst er de mogelijkheid is om tussentijds opzeggen. Hier mag contractueel niet van worden afgeweken.

Als de huurder wil dat de huurovereenkomst na de bepaalde tijd eindigt, dan zal hij de huur op moeten zeggen. Let op: er kan maar eenmaal met dezelfde huurder een huurovereenkomst voor maximaal twee jaar of korter worden gesloten. Een tweede huurovereenkomst wordt aangemerkt als een regulier huurovereenkomst voor onbepaalde tijd.

Bemiddeling

Bemiddeling & Commercieel Beheer

  • Professionele opname van de woonruimte.
  • Globaal inmeten van de woonruimte
  • Algemeen commerciële advisering t.b.v. de verhuur van de woning en de (huidige) marktomstandigheden.
  • Woning promotie (online en bezichtigingen). 
  • Advertentieopmaak in het Nederlands en het  Engels.
  • Screening van de potentiële huurder(s).
  • Het aan- en afmelden van utilities.
  • Huurovereenkomst met inspectierapport.
  • Controle oplevering bij vertrek huurder.
  • Contact met huurder verloopt via ons.
  • Sleutelbeheer
  • Het aanvragen van onderhoudsoffertes bij (externe)aannemers.
  • De behandeling van spoedeisend onderhoud.
  • Bij storingen, schades en gebreken wordt er eerst door ons gekeken.
  • Professionele schoonmaak.
  • Eerste contact bij huurgeschillen.

Commercieel Beheer

  • Contact met huurder verloopt via ons.
  • Sleutelbeheer
  • Het aanvragen van onderhoudsoffertes bij (externe)aannemers.
  • De behandeling van spoedeisend onderhoud.
  • Bij storingen, schades en gebreken wordt er eerst door ons gekeken.
  • Professionele schoonmaak.
  • Eerste contact bij huurgeschillen.

Commercieel Beheer & Financieel beheer

  • Contact met huurder verloopt via ons.
  • Sleutelbeheer
  • Het aanvragen van onderhoudsoffertes bij (externe)aannemers.
  • De behandeling van spoedeisend onderhoud.
  • Bij storingen, schades en gebreken wordt er eerst door ons gekeken.
  • Professionele schoonmaak.
  • Eerste contact bij huurgeschillen.
  • Wij voeren uw administratie en rapporteren u daarover
    zodat u een financieel verantwoord beheer kunt voeren.
  • Home Solution zorgt voor de inning van de verschuldigde huur & servicekosten.
  • De gewenste jaarlijkse huurverhogingen en de nodige aanpassingen in het huurcontract voeren wij voor u door.
  • Het beheren van de borgsom.
  • Tijdig maatregelen nemen ter voorkoming van incassozaken.
  • Juridische back-up door onze in huis jurist.
  • Servicekosten administratie: De leveringen en diensten benoemd in de huurovereenkomst dienen jaarlijks verrekend te worden. Wij verzorgen de ‘afrekening servicekosten’ en stellen wij het nieuwe voorstel op.

Bemiddeling Commercieel Beheer & Financieel beheer

 

  • Professionele opname van de woonruimte.
  • Algemeen commerciële advisering t.b.v. de verhuur van de woning en de (huidige) marktomstandigheden.
  • Woning promotie (online en bezichtigingen). 
  • Advertentieopmaak in het Nederlands en het  Engels.
  • Screening van de potentiële huurder(s).
  • Het aan- en afmelden van utilities.
  • Huurovereenkomst met inspectierapport

 

  • Contact met huurder verloopt via ons.
  • Sleutelbeheer
  • Het aanvragen van onderhoudsoffertes bij (externe)aannemers.
  • De behandeling van spoedeisend onderhoud.
  • Bij storingen, schades en gebreken wordt er eerst door ons gekeken.
  • Professionele schoonmaak.
  • Eerste contact bij huurgeschillen.
  • Wij voeren uw administratie en rapporteren u daarover
    zodat u een financieel verantwoord beheer kunt voeren.
  • Home Solution zorgt voor de inning van de verschuldigde huur & servicekosten.
  • De gewenste jaarlijkse huurverhogingen en de nodige aanpassingen in het huurcontract voeren wij voor u door.
  • Het beheren van de borgsom.
  • Tijdig maatregelen nemen ter voorkoming van incassozaken.
  • Juridische back-up door onze in huis jurist.
  • Servicekosten administratie: De leveringen en diensten benoemd in de huurovereenkomst dienen jaarlijks verrekend te worden. Wij verzorgen de ‘afrekening servicekosten’ en stellen wij het nieuwe voorstel op.

    Onze Google reviews

  • Hans and the team were amazing with the complete renovation of our home. Hans went above and beyond in helping us make the right decisions, communicate with sub contractors etc, and his team went above and beyond to deliver the best quality. I would absolutely recommend their work, and have already referred him a number of times. We're so very grateful for our beautiful home!

  • Wij hebben afgelopen jaar een huis gekocht en compleet laten renoveren door Hans en zijn team van Home Solution. Ze hebben het hele huis van boven tot beneden aangepakt. Nieuwe plafonds, de muren zijn kaal gehaald en opnieuw gestuukt, er is een muur verwijderd, ze hebben een draag balk gezet, nieuwe keuken, badkamer, schilderwerk, tegelwerk, you name it.
    We vonden het een super fijne manier van werken, ze denken met je mee en komen met oplossingen als ze problemen zien.

  • Zeer tevreden met optimaal eindresultaat na zeer grote woningrenovatie begin 2017
    Hans en zijn team houden zich aan afspraken, denken mee en adviseren bij moeilijke vraagstukken.
    Communicatie is adequaat.
    Stabiel team met vaste vakmensen.
    Als iets nog af moet worden gemaakt, dan doen ze dat ook. Bij herstelwerkzaamheden (die onder garantie vallen) komen ze ook direct langs.

  •  

  • Reviews Home solution